Co se děje okolo

Alan Cathcart na Sparton 500 triple a Barry Hart

Se strojem Sparton jsem trefil do černého. Je to nádherný a vyloženě závodní speciál. Umožnil mi setkání s jeho konstruktérem Barry Hartem. Dnes majitelem Hartech Porsche. Velice si cením této zkušenosti. V návaznosti na to došlo k domluvě s největším motocyklovým novinářem současnosti Alanem Cathcartem o testu tohoto stroje. První část proběhla při GP Classic Asen 2023. Po dokončení v roce 2024 by měl být celosvětově publikován detailní test Sparton 500 č.rámu SPE SUZ 04/3

T.Krajčí, Me, A.Cathcart
T.Krajčí, Me, A.Cathcart
Me, J.Walker, Barry Hart
Me, J.Walker, Barry Hart

Tomáš Krajčí na scénu

Rok 2022 a příchod jezdce - Tomáš Krajčí. Slovenský pilot, který zazářil v kategorii Superstok 600. V roce 2011 patřil do top 3 a dokázal porazit taková jména jako VD. Mark. Bohužel přišlo zranění v Portimao a Tomáš na dlouhé roky neusedl za závodní řídítka. V roce 2022 jsme to dali dohromady a Tomáš si užívá v kategorii Classic a já si užívám jeho jezdecké umění. Nemohl jsem trefit na lepšího fáru. Je vyzrálý, rozumný a velmi - velmi rychlý. Hned v první sezoně na ČZ 250 BoldˇOr vyhrál AA a na zetce dokáže čas v Brně dostat na 2.43 s. Sezonu 2023 jsme testovali  Sparton 500 a teď do toho jde naplno s půllitrem 


VŠE JE V KOVIDU - TAK SNAD ZA ROK

Matthieu Lagrive na ČZ 250

 Originální motocykl ČZ 250 se vrací na francouzskou půdu. Kompletně zrekonstruovaný, připraven k další práci a potěšení diváků.

 Matthieu Lagrive bude první, kdo ho představí na závodním okruhu Dijon - Prenois. Několikanásobný vítěz vytrvalostních závodů mistrovství světa Endurance a závodech 600 SSP. Další, tentokrát ostrý závod absolvuje při příležitosti na IRRC v Hořicích.

Informace o průběhu této akce budeme pravidelně aktualizovat. 

Historie motocyklu

Tovární jezdci ČZ Bohumil Staša a Karel Bojer se vrací z Grand Prix 1970. V autě mají 2 speciály a mnoho náhradních dílů. Potají jedou na 24 hodin Le Mans Bol d´Or. Nemají povolení ke startu ani od továrny ani od komunistického vedení. Do České Republiky nahlásí poruchu automobilu, aby získali čas. Jsou domluveni s prodejnou motocyklů ČZ v Paříži na zapůjčení jednoho stroje pro posádku Jean Michel Hervé a Jean Prigent.

Motocykly narychlo v noci upravují pro Endurance v uličce blízko náměstí Bastily. Se speciálem z Grand Prix odstupují v noci po ujetí 101 kol z prvního místa pro poruchu elektriky. Druhý zapůjčený speciál s francouzskou posádkou dojede na 3.místě.

Paradoxně při cestě domů mají v Německu opravdu poruchu na automobilu a na hranice České Republiky je odtáhne vozidlo Bundeswehru. Nesmí přiznat že jedou z Francie.


Jeden z nejkrásnějších okruhů u nás. Jak tratí tak atmosférou. První ostré nasazení ex Havrdovo ČSAO 150. Pokud nebudu počítat debakl v Nepomuku, kde si lítal píst jak chtěl. Tentokrát to fakt fungovalo. Vše bylo znovu přepočítáno, přečasováno a ejhle původní klika z čz 150 točí přes 10tisíc a motor letí kolem 130 km/hod na 3 kvalty!!!

Míra Kuchařík - kamarád a postava závodních okruhů již pěknou řádku let. Odkojil benzínem své 3 syny ve všech možných kategoriích. V současné době vodí nejmladšího syna Petra v pionýrech RS a GP, v F veteránské na ČZ 175 Scott a v U veteránské na replice ČZ 250 Junior. A o tenhle motor půjde ČZ 250 t.980 Bočák .Motorku koupili...

ČZ 175 Scott původní rám 125 ccm 2 OHC. Věřte - nevěřte. Píše se rok 1993 a v jednom nejmenovaném městě se jedna nejmenovaná firma chystá vyklízet prostory bývalé Mototechny. Jeden nejmenovaný pracovník je poslán do sklepních prostor na tu nejhorší práci - vykolečkovat několik desetiletí starou hromadu uhlí. Hnusná práce zabrala už polovinu šichty,...

Tentokrát sáhneme do zabláceného prostředí. Zůstaneme však u české - československé výroby. Schválně - co Vám řekne číslo rámu " CZ - 250 - 9. 7. 83" ? Věřte nebo nevěřte, je to první prototypová 250 t. 978. Tak jak si jí její konstruktéři v roce 1982-3 představovali. Bohužel, ani v tomto případě k naplnění jejich představ nedošlo. Existuje jenom...