Příběh motorky - jak z pohádky
ČZ 175 Scott původní rám 125 ccm 2 OHC. Věřte - nevěřte. Píše se rok 1993 a v jednom nejmenovaném městě se jedna nejmenovaná firma chystá vyklízet prostory bývalé Mototechny. Jeden nejmenovaný pracovník je poslán do sklepních prostor na tu nejhorší práci - vykolečkovat několik desetiletí starou hromadu uhlí. Hnusná práce zabrala už polovinu šichty, když tu náhle pod hromadou uhlí vykukují řídítka. Ještě pár koleček a motorka je venku. Onen nejmenovaný pracovník není žádný znalec, leč natolik je duchaplný, že stroj, aniž by někoho jiného informoval, tzv.přetransformoval k sobě domů.
Píše se rok 2010 a onen nejmenovaný pracovník, nyní již důchodce, sedí na pivu s kámošem a jen tak mezi řečí plácne, že nějaká stará závodní herka stojí u něj doma opřená o garáž. Slovo dalo slovo a po několika týdnech má kamarád doma jeden ze zhruba 10 továrních rámů ČZ 125 2 x OHC r.v. 1952 - 1956. Rám je kompletní CrMo, krovka laminát, ručně klepaná Al nádrž a spousta nádherných dobových detailů. Chybí mu přední tovární buben, ten je nahrazen bubnem z péráka 160 mm s chlazenou brzdou. Bohužel to nejpodstatnější chybí také - motor. Původní motor 125 ccm 2 x OHC. Při nálezu je motocykl vybaven motorem 175 ccm Scott první generace. Řetízkový primární převod. Ale je tam speciálně odstupňovaná převodovka, takže je jasné, že sloužil k silničním závodům. Motocykl byl citlivě zrevidován a uveden do provozu. V současné době jezdí závody pravidelnosti alternativně s motorem 150 ccm 3 kvalt nebo 175 ccm 4 kvalt.
Pátráme dál - jak po historii tak případně po originál motoru